tisdag 8 september 2009

Ganska slätstruket

Som alla säkert vet vid det här laget så är det inte bara de som kan sjunga som går vidare från första uttagningen i Idol. De som får träffa juryn efter den första sållningen är med för att det ska bli bra tv-program. En del kan sjunga och andra kan ju inte, det har vi ju hört. Jag tycker att säsongens första Idolprogram inte var någon höjdare direkt. Alldeles för slätstrukna deltagare och inget hallelujah-moment för mig i alla fall. Deltagarna som gick vidare är absolut inga vinnare i Idol.

Som vanligt ser juryn ut som tre plastiga dockor som någon skruvat upp och satt klädnypor i nacken på med sina påklistrade leenden. Kvinnan i församlingen ser alldeles livrädd ut att röra sig, för om hon skulle göra någon häftig rörelse ramlar väl brösten ner eller nåt.
Egentligen orkar jag inte med programmet, men jag måste ju se om Jenston är med på ett hörn eftersom hon träffade juryn i Stockholm.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

2 kommentarer:

Jah Hollis sa...

Ta din kamera och ge dig ut och fotografera i stället för att slösa bort din tid framför sådana skitprogram. :-)

Le Loup sa...

Efter att jag följde förra årets program, eftersom en från vår stad var med så verkar det som jag inte kan slita mig i år heller, märkte jag igår.
Dock, jag gillar Anders Bagge, han är som en stor trevlig nallebjörn.
Och han, grabben som sjöng en egen låt med gitarr, han var görbra!