onsdag 9 september 2009

Facebook - för vem?

Jag har egentligen aldrig förstått mig på Facebook. Och jag ska villigt erkänna att jag ytterst sällan kommer ihåg att något dylikt finns överhuvudtaget. Jag saknar det inte direkt om jag inte varit inne där på någon vecka och jag loggar så sällan in så jag måste tänka varje gång vad jag har för lösenord. Det är rörigt och förvirrande: inkorg, förfrågningar, meddelanden och Gud vet vad.

Trots att jag är lite anti så är det ju faktiskt väldigt många som lever sitt liv med Facebook. Som hela tiden uppdaterar vad de håller på med, vad de ska göra, och har hundratals foton på sig själv och andra i mer eller mindre komprometterande situationer. Huh, jag blir trött bara jag tänker på det.

Jag har i alla fall kommit fram till att jag är nog "Smygaren." När jag väl är inloggad läser jag allt, allt, allt ...

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

2 kommentarer:

Le Loup sa...

Jag vet inte, men FB i mina ögon har alltid verkat tämligen jobbigt. Kanske går jag miste om något, men jag vet inte... Folk som vill ha kontakt med mig kan skicka mail och snacka med mig över msn, det är enkelt och smidigt och tilltalar min lathet enormt.

Anonym sa...

Ah, jag trodde jag var ensam om att bli förvirrad av Facebook! Skönt att se att det finns fler!