torsdag 13 augusti 2009

TorsdagsReflektion v 33



Jag känner att man måste suga ut det sista av sommaren nu. Dagarna blir kortare, skolorna börjar och hösten kommer med stormsteg. Snart sitter vi där i höstmörkret och höststormarna och önskar att vi njutit mer av sommaren, medan vi kunde. Så är det varje år, någon slags önskan tillbaka till ljuset, värmen och njutningen. Jag har undrat många gånger hur det skulle vara att leva med sommaren året om, i något land längre söderut. Förmodligen behöver jag årstidernas skiftningar för att riktigt kunna ta till vara sommarens glädjestunder. Det är ju sånt man lever på resten av året. Det, och en längtan till nästa sommar.

Fler torsdagsreflektioner finns här.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , ,

5 kommentarer:

Suzan sa...

sommaren är verkligen d bästa som finns!!

sinneskatten sa...

Precis som du säger så tror jag att vi behöver årstider.
Många lider av hösten, men jag gillar den.
Hög klar luft och alla dessa fantastiska färger.

Helena sa...

Jag älskar sommaren, men även övriga årstider har sin charm. Jag skulle nog inte heller kunna leva i ett land där det var sommar jämt. Ha en bra dag!

Anonym sa...

Jag skulle nog inte klara av att leva i ett land utan årstider. Alla årstider är mina favoriter och jag uppskattar alla när årstidskiftningarna kommer. Nu ser jag fram emot höstens höga klara luft, vackra färger och att skogen bjuder på en massa härlig svamp.

Viola sa...

Jag älskar HÖSTEN,just för att då kan jag äntligen få njuta av levande ljus,bok och en kopp te....utan att någon undrar vad jag gör.

Hej från mig!