tisdag 25 augusti 2009

Tablettberoende för tillfället


Ryggvärk är en rätt vanlig diagnos bland våra patienter, och inte trodde jag att jag skulle kunna jobba i dag med min värkande rygg, men det gick hyfsat hela dagen efter 1 g Alvedon och 500 mg Naproxen. Efter den intensiva värk jag hade i går på grund av allt sittande på föreläsningar känns det nu lite mindre ont. I och för sig känns det som om jag håller på att gå av på mitten, men jag är ändå lite piggare och det finns hopp om att det här ska gå över. Nu när jag vet att jag kan vara ledig på torsdag för att fira vår 20-åring så känns faktiskt livet lite lättare trots allt. Herregud, det är ju bara lite ryggvärk, inte någon livshotande sjukdom.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

3 kommentarer:

Anonym sa...

Var rädd om dig! /Anna S

Bitten sa...

Saknar dig, hoppas du har det bra på nya jobbet!

Anonym sa...

Hej! Jag har det bra på nya jobbet men som alltid är det riktigt rörigt när man ska lära sig allt. De gör allt precis tvärtemot vad ni gör på eran klinik känns det som. Bara en sån sak som att sortera är helt omvänd ordning i deras journaler. Jag har ju bara jobbat två dagar ännu men tror att jag kommer att trivas bra där men saknar givetvis er med. Imorgon bär det av till Båsenberga på utbildning så då blir man väl matad med ännu mer ny info kan jag tro. Hörde av din chef att hennes mål var att avdelningens högar skulle vara borta denhär veckan. Vilka önskedrömmar! För övrigt så blev jag avtackad med blommor och nalle i fredags så det kändes lite vemodigt när man gick därifrån på eftermiddagen. Vill tacka dig också för att du stått ut med mig som arbetskamrat ; ) Det har varit många trevliga stunder där uppe på avdelningen. Ett gott skratt förlänger ju livet sägs det och jag tyckte att vi jobbade ganska bra på det. Vem vill sura sig igenom arbetdagarna ; ) Jaja, nu ska jag sluta babbla så men vill åter igen tacka för ett gott samarbete. / Anna S