torsdag 9 juli 2009

TorsdagsReflektion v 28



Ibland går tiden fort. Alltför fort. Som när man har semester. Att fem veckor bara kan svischa förbi som dessa gjort är helt otroligt. Fem veckor av underbar ledighet. Att ta dagen som den kommer, styra aktiveter efter hur vädret är (ibland i alla fall) och bara vara. Stanna upp ekorrhjulet för ett tag och njuta av livets goda. Visserligen har de gångna fem veckorna varit fyllda av hårt arbete också, men vi har ändå hunnit ta det lite lugnt och känt att vi haft någotsånär koll på tillvaron. Lite struligt har det varit med en sjuk mamma, urstädning av en såld sommarstuga, otaliga vändor till byggvaruhus på grund av köksrenoveringen och något som liknat campingliv med en alltför stökig nedervåning. Men summa summarum har det varit en skön semester. I går fick K och jag dessutom njuta av vår första jordgubbe, som vi delade broderligt. Och jag tror aldrig jag har ätit en så söt och god jordgubbe i hela mitt liv.

Fler torsdagsreflektioner finns här.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

3 kommentarer:

Helena sa...

Ja, tiden går verkligen fort! Min semester är också snart slut (börjar jobba den 20:e igen)och även om vi har fått gjort en hel del så skulle semestern ändå behöva vara ett par veckor till.
Ha en bra dag!

Cecilia Artista sa...

Du verkar verkligen ha legat i på din semester men också haft tid att njuta och koppla av vad jag förstår!
Sött att ni delade på jordgubben!

Trebarnsmamman sa...

Visst är det konstigt att 5 veckor kan gå så fort????? Vart tar de liksom vägen?