torsdag 25 juni 2009

TorsdagsReflektion v 26



Naturligtvis är det köket som upptar hela vårt liv nu. Nästan i alla fall. K kan fara upp helt plötsligt och börja mäta. Muttrar lite för sig själv. Funderar en stund och kommer med förslag. Men jag vet ju inte hur det ska vara, jag kan inte snickra kök. Men en del förslag som jag kommit med har han anammat. Jag ser på snickerierna lite annorlunda, jag har kanske nya idéer och är inte så låst av hur man brukar göra. I alla fall har det gått framåt och går allt enligt planerna så har vi åtminstone en diskbänk innan kvällen är slut. Kanske. Det är inte så kul att vara inne när det är så fint väder ute. Vi kanske skulle ta en dags semester på riktigt.

Fler torsdagsreflektioner kan du hitta här.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

4 kommentarer:

Trebarnsmamman sa...

Ojojoj, avundas er inte (inte just nu i alla fall) utan njuter av sol och bad. När ni är klara däremot, då avundas jag er! För ett nytt och fräsht kök vore inte fel ;)

Pialotta sa...

Förstår att det inte är speciellt kul att jobba inomhus i dessa soliga dagar, men tänk du så bra det blir med puzzlet då det blir rinnande vatten igen och en helt annan känsla i ert kök:-)
Ha de finemangens.. pausa du och ta dig en smula sol o luft:-)

Helena sa...

Jag kikar in och önskar dig TREVLIG SOMMAR!

Anonym sa...

Det är kanske inte alltid så kul att jobba inne i sommarvädret men sen när ni har resultatet är det nog värt besväret. Men ta någon semesterdag emellanåt. Det behövs det med. Kram!