söndag 14 juni 2009

Fototriss - Hett

Veckans tema i Fototriss är hett. Hett om öronen kan man ju få när man ska leta bilder till det temat, men jag har valt dessa.

Första bilden skildrar hettan som får en marshmallow att ändra färg från vit till lite läckert brunbränd.

Andra bilden är från en libanesisk restaurang där jag åt väldigt heta räkor.

Tredje bilden visar när det är riktigt greklandshett, så varmt att fötterna måste svalkas utanför relingen på båten.





Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

14 kommentarer:

Marie sa...

Vilken bra tolkning! Grilla marsmallows är bara såååå godis :-)

Pialotta sa...

Tre bilder av skilda karaktär och jag gillar vad jag ser:-) Din trea får mig att må så himla bra.. bra hetta i den bilden så fint tagen.. mina kameraögon får sig en kick:-) Ha de/Pialotta

Cecilia Artista sa...

Tre heta bilder. Den sista med foten ut är helt underbar med sin motiv och vinkel!

marie roxbro sa...

Härliga bilder....heta räkor skulle inte sitta helt fel

princexswe sa...

Het och härlig triss. Blev väldigt frestad av räkorna. Ser gott och hett ut ;-)

lilalili sa...

Verkligen hot! Jag älskar både marsmallows och heta räkor! Men din sista bild får mig verkligen att längta efter solvärme!
Hoppas du får en skön vecka! Kramis

Anonym sa...

Kul bilder på temat, foten som svalkar sig är så bra. Brukar sticka ut armen ur bilen på tiden vi billuffade söderöver.

Majsan sa...

Kikar in på Dina heta bilder. Räkor (som var heta) har jag ätit idag.. :) så den bilden får bli min favorit.

Sladden sa...

Fina bilder. Gillar 3:an med foten.

Photos by Storm sa...

Oj, gilla marsmallows måste jag göra snart. Och fötterna som sticker ut i sista bilden får mig att längta efter en segeltur/Lis

Viola sa...

Jag tittar in och ser på dina underbara bilder!
3:an vann idag!

Hej från mig!/ Viola

Mitt i Fågelsången sa...

Gillar mashmallow-bilden! Får mig att tänka på mitt år på high school i usa!!

Jah Hollis sa...

Onekligen hetta man förknippar med rätt behagliga upplevelser.

Amanda sa...

Middag, efterätt och avkoppling med hetta. Bilden från Grekland får mig att längta dit igen. /Amanda