torsdag 14 maj 2009

Har Stellan gått och blivit kaxig?


Klart han kan kosta på sig det när han tjänar multum för att vara med i filmer i Hollywood. I filmen "Änglar och demoner" är han ju med som bekant, men han tycker att Dan Brown, författaren till boken som filmen baseras på, är en dålig författare som lever på cliffhangers i sina kapitel. Han tycker inte boken är bra, men eftersom alla är nyfikna och vill veta hur det går i nästa kapitel, fortsätter man att läsa. Det är väl ett smart sätt att skriva böcker på, ingen slutar läsa förrän boken är slut. Regissören till filmen hade ett manus som skilde sig så mycket från originalet och det gjorde att Skarsgård ändå tackade ja till filmrollen. Fast det kanske inte är hela sanningen. Lite pengagalen blir man nog också när man fått smak på La Dolce Vita.


Jag har själv inte läst "Änglar och demoner" så jag inte uttala mig, men har däremot läst "Da Vincikoden", Dan Browns förra bestseller. Visst var den väl läsvärd, men jag tyckte inte alls att det var lika bra som alla sa. Den lämnade mig ganska likgiltig och jag skulle aldrig läsa om den.

Inga kommentarer: