torsdag 16 april 2009

TorsdagsReflektion v 16


Veckans torsdagsreflektion måste ju handla om senaste veckans vackra väder. I en hel vecka har alltså solen lyst från en klarblå himmel (ja, i alla fall stora delar av dagarna) och livet har faktiskt blivit lite lättare och ljusare. Allt blir ju så mycket lättvidigare när vädret blir varmt och soligt. Visserligen syns allt gammalt vinterdamm mycket mer i husets alla hörn och jag kan inte längre blunda för att fönstren måste putsas i hela huset. Men ändå, vi går mot ljusare tider och det är faktiskt bara åtta veckor kvar till årets sommarsemester. Jag upptäckte i går att jag inte har några fina vårskor, och eftersom vinterskorna börjar bli för varma fick jag nästan panik. Jag hade precis för mig att jag köpte ett par skor i höstas, men minnet måste spela mig ett spratt. K föreslog att jag ska försöka hitta ett par i Skåneland i morgon, eftersom jag har några timmar att spendera i metropolen Malmö. Men jag hade bara tänkt att strosa runt i det vackra vädret, kanske ta lite bilder om andan faller på, och inte ge mig in i skodjungeln. Jag känner på mig att det skulle bli en meningslös jakt, eftersom jag är ganska kräsen när det gäller skor och jag har ju ingen aning om vart jag ska gå heller. Dessutom vill jag nog tillbringa min lediga dag ute i det vackra vädret så mycket som möjligt.

Fler torsdagsreflektioner kan du se här.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , ,

11 kommentarer:

Megera sa...

Håller med dig om både det vackra vädret och att det inte är kul att leta efter bra skor och speciellt inte när det är fint väder.

Trebarnsmamman sa...

Skojakt och vårkänslor :) Jag röstar för en vårpromenad!!!! Skor är lättast att köpa där man brukar köpa dem (tycker jag i alla fall). Idag har vi det kallar hos oss, så det fina vårvädret verkar ha givit upp för denna gången...men vår är det i alla fall, och som du säger energin återvänder!!!!

Anonym sa...

Det här med vårskor är verkligen ett kapitel i sig. jag köpte nya för någon vecka sen men nu har jag sådana blåsor på fötterna att jag inte kan använda dem. De är rätt storlek och allt, men jag är väl ovan helt enkelt. Jag hoppas i alla fall att du hittar dig ett par skor och givetvis inga som ger skoskav.

Marie sa...

Du gör klokt i att unna dig ledig tid i det fina vädret i stället för at stressa runt och leta skor. Risken blir att du köper i panik och ändå inte blir nöjd. Ja din väder reflektion är så sann så sann. Ljuset gör stor skillnad på humör och ork. Ha en fin dag.

Viola sa...

Vacker vår bild du bjuder på!
Satsa du på en promenad,skorna hittar du garanterat på hemmaplan.

Ha en skön dag!

Cecilia Artista sa...

Härligt när våren kommer och härligt med en vårpromenad i solen!

Anonym sa...

Vårpromenad verkar mycket trevligare än skojakt. Å andra sidan är det lite svårt att promenera utan skor.

Din bild är väldigt vacker, jag har också en sån där buske (kommer inte ihåg vad de heter) men än är det länge kvar till blomning.

Henry sa...

Stanna hemma oc njut av blomprakten!

Ingrid sa...

Jag hade också lite funderingar på att reflektera över det fanatstisk vackra vädret, jag också, men valde en annan inrikting.
Trevlig läsning hos dig och ett vackert foto!

Helena sa...

Vilka härligt solgula blommor!

Anonym sa...

Absolut vårpromenad! Nå´t har du väl att ha på fötterna. Leta skor hinner du.