måndag 20 april 2009

Nja ...

Jag vet inte om jag kan hålla med Nöjesbladets Markus Larsson att "Düm tek tek” med Hadise från Turkiet kan lyfta med hjälp av en ordentlig scenshow. Själv är jag nästan allergisk mot den här typen av musik, orientalisk med melodislingor som liksom går neråt. Jag har lyssnat en snutt på de första nio låtarna som kommer i kväll på "Inför Eurovision song contest” på SVT. Och jag tycker att de flesta melodierna låter för bedrövligt. Om jag ändå måste välja tre låtar skulle det bli de från Schweiz, Montenegro och Andorra, i nämnd ordning. Här kan man gå in och lyssna och sätta betyg på låtarna, om det nu är någon som är road av det.

Men vad är detta? Armeniens bidrag. Hemskt tycker jag i alla fall.



Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: