fredag 13 mars 2009

Vad tänker de med?


Men är det så konstigt att man blir heligt förbannad? Vad är det för människor som jobbar i bankvärlden? Hur kan de sova gott på nätterna? Jag är rädd att SEB inte är den enda banken där sånt här förekommer, det sker nog lite varstans, inte bara i Sverige. Vilka är det som får betala bankchefernas bonusar, löner och pensioner? Just det, vi kunder förstås. Inte är det ju konstigt att bankerna kraschar och behöver statligt stöd och garantier. Med de fantasilönerna finns det ju inga planer i världen att det ska hålla.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , ,

5 kommentarer:

Anonym sa...

Annika Falkengren har givit Girigheten ett ansikte. Inte ett fagerst sådant heller. Tyvärr har hon inte tillräckligt med moral för att skämmas.

Baronessan sa...

Sjuka människor. Hoppas varenda kund lämnar den där jävla banken.

Bitten sa...

Precis, det hoppas jag med. Så kan de stå där med långa näsor sen.

Anonym sa...

Skickat till hela den svenska Greenpeace ledningen, Skickat till flertalet biltillverkare, postat på PP hemsida, Bloggar, Tidningar mm. Får ingen uppmärksamhet och folk är nyttiga idioter som tror man skämtar.
Min nya uppfinning (generatorn) ersätter bränslet i alla fordon och behöver inte tankas.

Den kan även ersätta kärnkraften.

Därtill uppfann jag en odlingsmetod som får slut på rovfisket i haven och stävjar hungern, accelerar växters tillväxt genom att stimulera rottillväxten på grönsakern och frukterna som ska näras i symbios av fiskgödslet.
Detta skapar arbetstillfället och stävjar hungern i världen.
Eliminerar transportkostnader för grönsaker från utlandet och dess lagringtider.
Eliminerar svavelutsläppen av fiskerinäringen.


Hittade en metod att utvinna färskvatten ur havsvatten gratis .

Jobbar på ideen att bevattna öknen nu.

Har 300 familjer och vända mig till som stöd.
Har investerare från andra sidan jordklotet på 1,5 miljard.

Jag är 33 år och frilansande uppfinnare som precis börjat min karriär.
Gick har gått igenom iden med mina bekanta och vi är alla överens om att den fungerar.
Har investor i iden på upp till 1,5 miljarder kr i utbyte med delat ägarskap på patent.
Jag har även 300 familjer jag kan vända mig till.
Jag har funderar på att ta patenten till iden och produkten men jag vet att det är svårt att ta inernationella patent då jag känner flertalet uppfinnare.
Jag har ingen tid och följa upp dessa patent och försvara dem för att jag har många fler uppfinningar på lager som måste uppfyllas och är därför inte intresserad av patent men jag kan ändra mig om jag inte får detta sålt pga folks pessimism tid är av största vikt för mig och jag går fort fram.
Mitt mål är att få igång fiskodlingar då jag har flertalet uppfinningar som underlättar och accelererar detta.
Jag har även en ide till en uppfinning som kan omvandla havsvatten till färskvatten genom naturlig avdunstning.
Just nu försöker jag hitta en metod och bevattna öknar effektivt och ekonomiskt.





Jag försöker komma i kontakt med ledningen för en fråga.(Otroligt dåliga hemsidor vissa av er biltillverkare har där man inte ens kan hitta era kontaktuppgifter)

Jag undrar hur mycket företaget skulle erbjuda för att få ta del av en uppfinning som tillåter dem driva alla fordonstyper på en oändlig energikälla (Elektricitet) med max prestanda, som aldrig tar slut och inte behöver tankas eller laddas och som är 100% miljövänlig.

Hade tänkt mig ett pris runt 250 milj Euro för uppfinningen (billigt erbjudande med tanke på vad den kan åstakomma) eller högstbjudande.

Jag kan både sälja iden,, om några ingenjörer tar en titt på den iden så ser dom att den fungerar.

Eller som prototyp,, Bygger prototypen nu.
I större skala kan den byta ut kärnkraftsverken.

Villkoren är att den ska användas och inte låsas in i någon byrålåda för att samla damm.

SPRID

Anonym sa...

har sagt det förut och säger det igen; dumjävlar!
http://dumjavlar.blogg.se