torsdag 26 mars 2009

Utmaning


Nu har jag varit på första dagens föreläsning, och tänk jag lyckades hålla mig vaken. Mest för att det är så pinsamt om jag skulle somna, för egentligen var det riktigt intressanta ämnen och jag vill ju inte vara oartig mot föreläsarna. Jag bara blundade ett litet tag och just som jag var på väg in i sömnens underbart sköna värld så öppnade jag ögonen igen och låtsades se pigg ut. Jag hoppas ingen tog illa upp för att jag slöt mina ögonlock. Snart ska jag ju på middag på Stora Hotellet och jag hoppas verkligen att det serveras god mat.

Jag har fått en utmaning från Baronessan och det är väl ungefär så mycket jag orkar med just nu.

1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4. Vad står det?
Det står ingenting, just där är det en bild på en liten katt som har nosen i en blåklocka. Boken heter "Kattens språk."
2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?
En almanacka från USA med katter som jag fått. Man river av ett blad varje dag. Oftast får jag riva många i taget eftersom jag hela tiden glömmer det.
3. Vad såg du senast på TV?
I går kväll såg jag ”Riskförlossningar.” Jag skulle ha blivit barnmorska egentligen, tror jag.
4. Utan att se efter, gissa vad klockan är?
Gissar på 18.05. (Den var 18.12).
5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu?
Min man som suckar framför sin dator.
6. När du senast var ute, vad gjorde du då?
Gick från föreläsningen till bilen och från bilen in i huset.
7. Vad gjorde du innan du började med denna undersökning?
Åt ett päron, fast jag ätit hela dagen känns det som.
8. Vad finns på din "Att Göra Lista" idag?
Duscha, göra mig i ordning och äta middag med resten av konferensdeltagarna på Stora Hotellet. Sedan ska jag hem och sooooova.
9. Vad heter den andra orten du bott på i ditt liv?
Örebro.
10. Berätta något om dig själv som folk inte vet om.
Jag kan både sticka och virka.
11. Bonusar (tyck med högst 8 ord)?
Ett oskick. Om man inte får dem själv.

Jag skickar utmaningen till Hanna.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

1 kommentar:

Baronessan sa...

Sådärja - det gick ju bra. Det där med almanackan känner jag igen. Jag har varit på väg flera gånger att skaffa en sån men jag vet hur det blir...