måndag 23 mars 2009

Protest mot fejjans nya layout


Hur många är det egentligen som bryr sig om Facebooks nya design? Det sägs att 94 % av 1 miljon som röstade är negativa till den nya layouten. Typsnittet har blivit större så det ryms mindre och man kan alltså inte se så mycket på samma sida som förut. Olika protestgrupper har bildats för att försöka få tillbaka den gamla layouten och den största har drygt 485 000 medlemmar. Tidigare flitiga användare drar sig nu för att använda Facebook, men det kanske bara är en naturlig del av utvecklingen, de har väl tröttnat på själva företeelsen helt enkelt. Jag tror det är bra med förändringar, det gör att folk får tänka lite också och vaknar ur dimman. Det går ju faktiskt att klara sig utan Facebook också om man inte gillar allt det nya, och det är många som ifrågasätter vad man egentligen ska med Facebook till. Så vem bryr sig hur det ser ut? Inte jag i alla fall.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag är inte riktigt bekväm med den nya layouten men jag orkar inte bry mig om att protestera, det finns viktigare saker i livet än det. /karro

Baronessan sa...

Facebook är otroligt egendomligt. Är själv inne nu och då men det enda som händer är att folk vill "bli vän" och sen händer inget mer. Inte annat än att man blir påskickad en massa quiz och annat skräp som man inte orkar bry sig i. Inget som skapar någon kontakt.