måndag 9 mars 2009

Måndagsmys

Så har denna måndag snart gått. På jobbet var det som vanligt, inget nytt som hände. Patienter kom och patienter gick. Av den befarade vinterkräksjukan blev intet, och tur är väl det.

Efter jobbet var jag och smygsnusade och bar på lilla Isabell. Drygt en månad gammal och en riktig liten sötnos. Mycket svart hår och den mest bedårande lilla näsa man kan tänka sig. Snäll och fridfull var hon och verkade så nöjd. Tänk vad konstigt det känns, fast ändå så vant, att bära runt på en liten bebis i alla fall. Och vilken tur att småbarnsåren är förbi. När man är mitt uppe i blöjbyten och nattvak vet man ju inte om något annat, men så här efter ungefär 20 år inser man vad bekväm man har blivit. Men det är mysigt att få lukta och klämma lite på en bebis. Hon kommer att bli jättefin i de rosa kläderna hon fick.

Läste att en arbetsgrupp i Kristdemokraterna föreslår en bonus på 10 000 kronor för varje nyfödd bebis och vill på det sättet uppmuntra ett ökat barnafödande. Jag hoppas verkligen att barn föds för att föräldrarna vill ha dem och inte för att tjäna pengar.


Väl hemma igen fick jag mysa vidare framför tv:n och se på Cityakuten. Nu är det avsnitt från den sista säsongen som visas och jag börjar känna att det kanske är dags att ta avsked från doktorerna och sköterskorna på County. Serien börjar bli lite uttjatad och det är alldeles för många nya ansikten att hålla reda på. Tacka vet jag då doktorerna Greene och Ross regerade tillsammans med sköterskan Carol Hathaway. Det var tider det.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Inga kommentarer: