onsdag 18 mars 2009

Lite krasslig


Jag kände mig lite krasslig så jag var tvungen att ta mig lite hostmedicin. Med betoning på lite. Inte så gott men 2 cl slank ändå ner.

*Host* *host*

Hoppas inte jag blir lika stirrig som skolbarnen blir av energidrycker i Sandviken. Där har handlaren blivit tvungen att införa 18-årsgräns för inköp av dylika drycker efter påtryckningar från skolan, eftersom ungdomarna kan sätta i sig flera burkar energidryck per dag. De får ju världens energikick och blir alldeles stirriga. Ungdomarna är såklart förbannade, efter några burkar orkar de ju gå i skolan och slipper sitta och sova på lektionerna.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , ,

1 kommentar:

Anonym sa...

Tja, det är väl iofs ett fascinerande beslut (förbjuda ngt med hög sockerhalt) men vetefasen hur mycket sanning det ligger bakom det dära? Blir ungar verkligen spattiga av Red Bull eller är det dåliga lärare?