torsdag 19 mars 2009

Klagomål och förseningar

Nästan mörkrädd blir man när man läser om missnöjda resenärers klagomål. Att klaga på att stranden är för sandig eller att man tvingas köa ute i det fria, utan luftkonditionering. Är folk verkligen så intelligensbefriade eller är det bara på skämt som resenärer klagar på såna saker?



Är detta verkligen på allvar? Nåja, ett dubbelrum måste ju vara två rum, varför kallas det annars för dubbelrum?


Att klaga på SJ och övriga bolag som kör resenärer via järnväg kan man däremot göra för det är verkligen befogat. I vintras stod det så här på informationsskylten på Örebro C. Ett skämt är det väl att påstå att SJ förbättrar punktligheten genom att stänga dörrarna 30 sekunder före avgång. Just den här kvällen var fyra av åtta tåg försenade.



Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

1 kommentar:

Anonym sa...

Fast på bilden är två SJ tåg försenade och två TIB tog försenade. Alltså inte endast SJ.