tisdag 17 mars 2009

Grillos i tv


Efter ett helt okej "Så ska det låta" i SVT i fredags kväll blev vi sittande och glodde på det mest värdelösa program som sänts i år. Jag är en stor fan av Per Morberg och när jag fick veta att det var han som skulle grillas i nya programmet "Grillad" tänkte jag att det var värt att se. Men, ack vad jag bedrog mig. Värdelösa skämt, pinsamma komiker som bara var elaka och låg humor gjorde programmet till en flopp. Stackars Per Morberg verkade vantrivas hela tiden och det mest spontana var nog när han såg allmänt förvånad ut när någon av de andra bad honom vara tyst. Nej, jag tycker inte att sån här sorts humor är särskilt kul, inte något jag skrattar åt i alla fall. Alldeles för krystat för min smak. Att Per Morberg skulle vara huvudpersonen missades totalt, de andra hånade ju bara varandra hela tiden och han satt där lite utanför. Det var mest bara pinsamt och jag är inte förvånad om Claes Malmberg och Lennie Norman hoppar av programmet. Enda räddningen, tycker jag, var Måns Nilsson. Han skämt kände lite mer spontana än de andras i alla fall. Nej, något mer "Grillad" blir det inte för mig i alla fall. Jag har sett nog.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

1 kommentar:

Le Loup sa...

Jag såg lite av det igår på reprisen och det var inte mycket att hänga i julgranen, tyckte jag.
Jag har alltid gillat Lennie och Claes dock, bra beslut av dem att hoppa av.