fredag 27 februari 2009

Fredagsnöje


I kväll är det säsongstart för "Så ska det låta" i SVT1. Det är dags för den 14:e säsongen. Visst var det kul 1:a, 2:a och och till och med den 3:e säsongen, men nu tycker jag att det blir lite tjatigt. I och för sig tycker att jag att Peter Settman är bra som programledare. Minst lika bra som Peter Harrysson. Men ändå, 14 säsonger, det låter mycket. Nja, jag vet inte om jag orkar se mer.


"På spåret" med Ingvar Oldsberg hade ju stor final förra fredagen. Eftersom Ingvar ska sluta som frågesportfarbror i det programmet har nu Kristian Luuk utsetts som hans efterträdare. Jag vet inte egentligen vad som gör att jag tror att han inte kommmer att lyckas få så många tittare. Han är ju van att leda program, men jag tycker han är tråkig och verkar inte alls lika spontan som Ingvar Oldsberg. Nej, jag tror att tittarsifforna kommer att dala. "På spåret" utan Ingvar Oldsberg och Björn Hellberg spårar nog ur. Trots att programmet får Luuk som drar.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vill bara säga att den bästa att axla Oldsberg är Hans Rosenfeldt. Han har just den humor som behövs. Född i Borås är ju inte ett större problem, man kan enkelt ta rv40 västerut.

Anonym sa...

vilken ordvits du fick till pa slutet :P jag skrattade for mig sjalv :D

Anonym sa...

Jag gillar Kristian Luuk men jag har väldigt svårt att tänka mig honom som efterträdare till Oldsberg på På spåret faktiskt. Jag tycker faktiskt Rosenfeldt låter som en värdig efterträdare..Men jag tycker nog att programmet gör bäst i att gå i graven om Oldsberg/Hellberg inte sköter det hela, de är ju på ngt sätt programmet. Det är synd för det är ett underhållande program som på ngt sätt har hållit genom åren till skillnad mot de flesta andra underhållningsprogram som brukar bara vara underhållande i ett par säsonger.

Så ska det låta har jag alltid tyckt varit ett riktigt j-a skitprogram. Det borde ha blivit nedlagt för länge sedan. Klart att sång och musik är underhållande men ...nej...inte i den formen. Att tönten Harrysson försvann var väl bara positivt men programmet skulle ha lagts ner före han gjorde det.