onsdag 25 februari 2009

En liten utmaning

Jag har fått en utmaning av Shirouz. Några enkla frågor att svara på bara. Lätt som en plätt. Kanske.

1. Vad ville du bli när du var liten?
Jag ville bli lärare, tur att jag inte blev det kan jag säga nu. De har det inte lätt.

2. Vad blev du?
Ja, jag blev ju en Ulla-Bella sekreterare. På sjukhus.

3. Samlar du på något?
Det enda jag samlar på (förutom kylskåpsmagneter) är änglatofflor, som är ett finare namn för dammråttor, har jag hört.

4. Vem skulle du vilja slå på käften, alt. skicka en brevbomb till? Orsak?
De som startar och underhåller krig i världen. Nåja, det räcker kanske med att slå dem på käften. Skicka brevbomber vore nog lite för krigsaktigt.

5. Vem skulle du vilja krama? Orsak?
Just nu skulle jag vilja krama mina barn, de är ju så långt borta. Snyft.

6. Hur ofta ljuger du?
Så ofta jag hinner. Men jag har sällan tid.

7. Vad var det bästa som hände i går?
Det var nog när jag äntligen fick gå och lägga mig efter en lång dag.

8. "Säffle...på vägen till Provence". Är det en bra slogan?
Tja, det låter som en omväg, men kanske det.

9. Kan du jonglera med tre bollar?
Mitt bollsinne är totalt obefintligt. Däremot är jag ganska bra på att kasta pil. Eller var i alla fall.

10. Vad är det godaste du har i kylskåpet just nu?
Innan vi hällde ut den överblivna sangrian var det nog den. Nu är det körsbärstomaterna.


Vilket påminner mig om att jag ska laga lite kvällsmat.

Jag skickar utmaningen vidare till Här är det lilla huset. Min räddare i nöden.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

1 kommentar:

Le Loup sa...

Änglatofflor! Underbart uttryck!:)