lördag 24 januari 2009

Mode och trender


Nästan allt mode har en cykel på ungefär 30 år. Allting kommer tillbaka. En tid har det ju varit modernt med 1970-talsstil, något som jag för övrigt betackar mig för. Men de som själva är födda på 1970-talet verkar älska stilen. Nu är furumöbler och inredning i furu på väg att bli trendigt igen, alltså det vi hade på det kära 1980-talet, och jag kan tänka mig att det är åttiotalisterna som vurmar för den stilen, de är ju uppväxta med furumöbler. Det är alltså så, att lagom som man har tröttnat på möblerna och gjort sig av med en stil, så är den också på väg tillbaka. Det är kanske något att tänka på. Behåller man stilen tillräckligt länge blir den het igen. Fast, vem vill ha samma möbler i 30 år? Förresten så har jag nog bara såna möbler som jag trivs med, fast de är lite omoderna, och fallit för inredningstrender har väl aldrig gjort. Det är jag nog för praktisk för.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

Inga kommentarer: