onsdag 21 januari 2009

Kran i ögat


Nog för att jag har hört många skräckhistorier om hur folk har fått spikar, knivar och annat i huvudet, men jag undrar om inte det här hör till det mest otäcka någon kan råka ut för. Kinesen Yi Zhao snubblade i badet och ramlade så olyckligt att han fick vattenkranen i ögat. Han kom in till sjukhuset med en 40 cm lång kranbit stickande ut ur ögat och läkarna skickade efter en rörmokare som skulle ta bort en bit av kranen för att mannen skulle få rum i magnetkameran, men det gjorde för ont så man tog en vanlig röntgenbild i stället. Innan läkarna hade bestämt sig för om de skulle operera bort kranbiten eller inte hade Zhao själv tagit ut kranen ur ögat. Det är ju klart, ingen normal människa vill ju gå omkring med en kranbit i ögat.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag läste de igår. Usch vad hemskt. Jag hade ju svimmat....eller kanske avlidit rättare sagt.
Att han drog ut den själv också.
Sjukt.

Sara Ödmark sa...

Aj aj. Jag får ont överallt bara av att läsa om det där.