fredag 19 december 2008

Uppför Klevabacken


Fredag kväll och jag kan inte hålla mig vaken. Visserligen låg jag ner när jag skulle titta på filmen "Kom Novak badade aldrig i Genesarets sjö", som är gjord efter Håkan Nessers bok. I och för sig kan jag somna när jag sitter också, men ligger jag ner är det kört. Jag ville verkligen se filmen för jag läste boken var det lite roligt att känna igen sig, en del platser som Nesser beskriver finns ju i verkligheten. Jag har för mig att han var på Lampas fik i H-berg en gång. I den här boken ska pojkarna cykla uppför Klevabacken. I filmen såg inte backen ut som i verkligheten, men jag har cyklat många gånger uppför den backen och också susat nerför den i en sjujädra fart. Lite kul faktiskt. Jag såg inte hela filmen i kväll för jag somnade som sagt. K försökte väcka mig flera gånger, men ibland går det bara inte att hålla sig vaken.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

1 kommentar:

Anonym sa...

Även jag sov framför TV:n. Precis som du har jag läst boken och ville gärna se filmen... :-)