tisdag 9 december 2008

Trött i vintermörkret

I går var en dag som gick i trötthetens tecken. När jag vaknade kändes det som om jag inte sovit en blund. Ögonen var som två grustag. Hela tiden hade jag känslan av att om jag blundade mer än två sekunder kunde jag somna sittande eller stående. Jobbet gick trögare än vanligt och min dator fick fnatt. Dessutom låg internet nere i flera timmar och vi upptäckte hur beroende vi har blivit av att kunna gå ut och googla och söka på nätet, söka i Fass på mediciner och annat. Därför var det inte så konstigt att jag somnade i soffan tidigt i går kväll av ren utmattning och sov någon timme. Inte för att det hjälpte speciellt mycket, men min lilla nap gjorde det omöjligt att somna när jag väl kom i säng, runt halv tolv. Jag låg väl drygt en timme och vände och vred på mig innan jag lyckades somna. Med resultat att jag i dag inte är ett dugg piggare än i går, snarare tvärtom. Dessutom känner jag att en förkylning är under uppsegling. Har lite ont i halsen och det svider så där bakom näsan som det gör precis innan snuvan bryter ut. En förkylning är ju ingenting jag önskar mig nu såhär precis före jul när allt ska fixas och ordnas med. Jag som hade tänkt att ta en repa på stan och köpa lite julklappar efter jobbet, hoppas jag orkar det åtminstone.

Annars kan jag ju alltid spela lite tv-spel och koppla av och glömma allt vad shopping heter. Det står ett spel i vardagsrummet som jag kan köra Guitar Hero på. Enligt en studie spelar mer än hälften av amerikanska vuxna något sorts tv-spel eller dataspel, omkring en femtedel spelar varje eller nästan varje dag och 97 % av tonåringarna spelar. Jag har väl aldrig haft rätta intresset eller ens tyckt att jag haft tid att spela, men det finns ju andra i familjen som spelar en stund varje dag, som avkoppling, fast han snart fyller 50.


Här har ungdomarna spelat Rock Band. Hyfsat duktiga eller hur?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: