fredag 19 december 2008

Julgröt och skinkmackor

I dag har vi ätit tomtegröt och skinksmörgåsar med rödbetssallad på jobbet. Det är en tradition vi har så här strax innan jul. I stället för gröt tog jag två mackor, eftersom jag fortfarande inte kan med att äta kletig, sliskig, äcklig gröt och jag vet att jag aldrig kommer att äta det i hela mitt liv. Med julmust till infann sig faktiskt liiite julstämning, men inte alls i närheten av hur det brukar kännas. Vi fick julklapp också av chefen, men jag är inte så nyfiken, så jag väntar med att öppna min till julafton.


Efter maten drack vi kaffe och åt morotskaka och struvor, som en numera pensionerad sköterska gör och kommer med varje år. Syster Per läste som vanligt "Tomten" på sitt lite speciella sätt och i år hade vi lite underhållning med några julsånger också av två små damer som är döttrar till en kollega. Riktigt mysigt. Efter denna lilla lunch kom jag alldeles av mig och arbetslusten var som bortblåst (om den någonsin funnits där i dag). Jag gick förbi AVA och såg att de har vinterkräksjuka där. Måtte det inte bli som förra året när vår avdelning fick stänga flera veckor på grund av vinterkräksjukan. Förresten läste jag i tidningen att man ska undvika att äta kalla maträtter som är tillagade i storkök eftersom smittan ofta sprids den vägen. Det känns ju kul när jag just smällt i mig två skinkmackor från sjukhusköket.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

2 kommentarer:

Karolin sa...

jag har oxå lite ångest över att jag var på jobbet idag, sett ur vinterkräkesynpunkt.

Hanna sa...

Jag håller tummarna för att det inte kommer till vår arbetsplats!!