fredag 12 december 2008

Idolfinal 2008


Så har då dagen kommit för den stora Idolfinalen i Globen. Alla, och det är ingen överdrift, verkar tro att Kevin kommer att ta hem segern i kväll och det mest troliga är väl att hans rutin kommer att ge honom en fördel.

Men frågan är om det är bäst att vinna eller att komma tvåa.

Hittills har ju tvåorna blivit mer populära än segrarna varje år och om Alice kommer tvåa tror jag att hon har större chans att lyckas i framtiden än vad Kevin har. Han är liksom färdig redan, medan Alice har just börjat sin fantastiska resa i musikbranschen. Hon har en skön och lite annorlunda röst som sticker ut lite mer än Kevins. Han är ju jätteduktig på att sjunga och agera på scenen och verkar självsäker som få, men ändå tror jag på lilla Alice och hon i alla fall fångat mitt intresse.

Det som kan fälla avgörandet i kväll är hur de båda finalisterna sjunger den specialskrivna låten "With every bit of me", en smörig ballad som vanligt, och jag undrar om inte Alice skulle kunna få en sådan att låta lite mer spännande än Kevin, som är en smörsångare ut i fingerspetsarna.

Jag tror ändå att Kevin vinner i kväll, men Alice vinner nog i det långa loppet.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Inga kommentarer: