onsdag 17 december 2008

Annorlunda knäck


Klicka på bilden för att studera närmare!

I går kväll kokade vi knäck och dottern fick då utlopp för sin estetiska ådra. Genom att använda lite av sina femtioelva olika sorters strössel som hon inhandlat på sina USA-resor har hon lyckats förvandla intetsägande och lite tråkig knäck till rena rama konstverken.

Till knäcken använde vi 2 dl laktosfri grädde (har aldrig haft det till knäck förut men det är helt okej), 1 dl ljus sirap och 1 dl vit baksirap (man tager vad man haver för att den vanliga sirapen tog slut!), 2 dl socker, lite kakao för att få färg, och en skvätt vaniljsirap (sån som man kan smaksätta kaffet med). Riktigt gott!

Medan Je satt och dekorerade knäcken kunde jag se framför mig Amerikadotterns fasanfulla skrik när hon kommer hem och ska smaka på läckerheterna:

"Men vad har ni gjort med knäcken???"

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

2 kommentarer:

Le Loup sa...

Åh, vad fina de blev!
När jag gjorde mina igår tänkte jag faktiskt på att de ser lite intetsägande ut, men det gjorde ju verkligen inte de här. :)

Anonym sa...

nästan som riktig knäck alltså...

jag tycker faktiskt er knäck ser mkt roligare och godare ut än vanlig

som sagt, du vet ju vart jag bor när du skickar smakprov : )