söndag 14 december 2008

Amaryllis - Amarillo


I går köpte vi en amaryllis. Än så länge är det bara en lång stängel och en knopp till på väg, men naturligtvis ska den slå ut så småningom. Givetvis hade jag sån otur att batteriet tog slut i kameran när jag skulle lägga in en bild, Okej jag är avslöjad, jag är också en teknikidiot. Så här kommer amaryllisen att se ut, förhoppningsvis till jul.

Av någon anledning började både K och jag nästan samtidigt nynna på en låt som vi dansade till på disco på den tiden det begav sig. (Is this the way to) Amarillo med Tony Christie blev etta på Tio i topp 1972. Ooops, så gamla är vi.

2005 spelade komikern Peter Kay in en video där han mimade till låten, som sedan låg etta på englandslistan i sju veckor.



Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mina amaryllisar har just börjat slå ut, jag hoppas att de blommar på julafton eftersom det ändå är 1,5 v kvar - men de brukar väl stå sig ganska så länge om jag minns rätt från förra julen.

Det där med att du och K nynnar på samma låt, kanske mer är tecken på att ni har varit tillsammans så länge att ni numera är ägare av samma hjärna : )

Bitten sa...

Jo, det ligger nog nåt i det, vi tänker ganska lika.