tisdag 25 november 2008

Puss och kram på er


Hur ofta brukar man krama sin chef? Inte så ofta som man borde tydligen. Jag tror aldrig jag har kramat någon av mina chefer. Jo, kanske någon gång när vi fått någon julklapp. En sån där tack-så-jättemycket-och-god-jul-kram. Jag är väl inte så mycket för att kramas annars heller. Inte arbetskamrater i alla fall. Fast vi är mest kvinnor på min arbetsplats så kramas vi inte speciellt ofta. Fast förrförra veckan kramade jag faktiskt en kollega som mådde skitdåligt, och vi började båda tjuta på kuppen. Jag vet inte vad som flög i mig, eller henne, men jag hoppas att hon kände att jag bryr mig om hur hon mår och att det kändes lite bättre efter kramen.

Nu ska Röda Korset starta sin kramkampanj mot ensamhet och utanförskap. I samarbete med aftonbladet.se och Blocket.se samlar Röda Korset in pengar till sin verksamhet, pengar som går till det sociala arbetet i Sverige.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: