måndag 24 november 2008

Om det här med äldre män


Jag är väl kanske inte rätt person att uttala mig om det här med att gifta sig med äldre män för själv är jag ju gift med en yngre man. Det rör sig visserligen bara om drygt sju månader, men han är ju trots allt yngre. Däremot är pappa nästan åtta år äldre än mamma och min svärfar var drygt fjorton år äldre än svärmor. Jag har aldrig ens tyckt att det varit något konstigt med det, men så har de också varit vanliga arbetare och inga förmögna människor. När däremot brudgummen är stenrik och mer än dubbelt så gammal som bruden börjar i alla fall jag undra om inte pengarna har lika mycket dragningskraft som gubben har. Hur mycket kan en 28-åring och en 60-åring för övrigt ha gemensamt? Och hur tryggt (mer än pengamässigt) kan det vara att vara gift med någon som är mer än dubbelt så gammal. Det sägs ju att kärleken är blind och inte har några åldersgränser, men det vete katten om jag skulle vilja vara gift med en dubbelt så gammal man. Förresten finns det väl inte så många stenrika 100-åringar i världen.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

3 kommentarer:

Anonym sa...

I vår kultur är det trots allt inte så vanligt. Därför höjer vi på ögonbrynen... jag skulle aldrig kunna tänka mig det själv. Men i många andra kulturer verkar det som om det här med stor åldersskillnad får folk att höja speciellt mycket på ögonbrynen...

Anonym sa...

Är å snokar tebax lite ;)

Ja kärlek är åldersblind kanske =)
Ha en toppen kväll
Kram

Anonym sa...

måste bara fråag: hade du inte blivit kär din man om han hade varit 20 år äldre än dig? Det gör ont i mig när du skriver attdom inte kan ha nåt gemensamt. Jag är 16 år och har ett föhållande med en 19 år äldre man. Vi har jätte mycket gemensamt och pratar alltid om nåt. Hur kan du veta att hon gör det för pengarna? Hur vet du att dom inte älskar varandra mer än nåt annat?