tisdag 25 november 2008

Nattugglor kan få roligt

Jag tycker att nyhetsankaret Rickard Palm överdriver lite när han fruktar sitt nya jobb. Det är väl aldrig särskilt kul att inte få bestämma över sina arbetstider, men så lastgammal är han väl inte att han inte klarar av att arbeta natt? Han ska tänka på alla som blir varslade runt om i landet i stället, nuförtiden får man vara glad att man har ett jobb överhuvudtaget. Så jag tycker att alla som inte får bestämma över sina arbetstider kan hålla käften.

Eller inte.

Det är väl klart att man inte kan ändra på någons arbetstider hur som helst och sätta dem på nattskift bara sådär, men jag kan ändå inte tycka särskilt synd om just Rickard Palm. Någon måste ju tydligen läsa nyheter i tv även på nätterna, så varför inte turas om helt enkelt? De som är vakna när vi andra sover kan ju förresten behöva något roligt att titta på också.



Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vem vet han kanske får riktigt roligt? Lära känna nya människor osv.

Pumita sa...

Jag undrar om det är Rickard eller kvällsblaskan som överdriver. Lutar åt det senare. Jag skulle gärna ha honom som nyhetsläsare på bästa sändningstid på kvällen istället.