torsdag 27 november 2008

Maxfit mini stepper


Det här är min nya träningskompis. Den är bra när man ska träna ben och höfter, och man måste dessutom ha en himla bra balans för att inte ramla framlänges. Jag har inte tänkt att bli en tant med skört skelett som bryter lårbenshalsen efter minsta lilla våld och hamnar på ortopeden och sedan på nåt äldreboende, utan tänker börja träna nu för att få starka ben. Nu finns det liksom inga undanflykter längre, inomhus är det varken kallt, snöigt eller halt.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Skoj, precis en sådan mini stepper har jag också.

Jag tycker att den fungerar bra, fast det är klart, helst skulle jag vilja ha en riktig stor trappmaskin, men dom kostar för mycket.

Har faktiskt funderat på att skaffa mig en motionscykel också. Dessa säljs rätt billigt på blocket.

Lycka till med din träning.

/Anders

Anonym sa...

Hej Hej Bitten!

Hur går det med din Maxfit ministepper?

Jag har köpt en och packat upp och prov-trampat lite MEN det är dålig instruktion. Vet du om det går att ställa in motstånd eller ska det vara så där tungt?? alt har jag så klena benmuskler? ;-)

Ha en bra helg/ En bloggläsare