söndag 23 november 2008

Köpa lycka för pengarna


Är det verkligen någon som tror att den 28-årig tjej skulle gifta sig med en 60-åring om han inte hade alla dessa pengar? Jag menar, om han var en vanlig Volovarbetare som riskerade att bli arbetslös, vore han lika intressant då? Brudgummen är ju bara obetydligt yngre än brudens far, men är ju rik som ett troll. Enligt tidningarna kostade visst bröllopet mellan Lisa Persdotter och Charles Simonyi en halv biljon. Att ha ett så överdrivet sagobröllop garanterar inte heller att äktenskapet blir bättre eller består längre, utan dessa har en förmåga att spricka som vilket annat äktenskap som helst. Gästerna på bröllopet släppte i alla fall på säkerhetskraven framåt nattimmarna och var som vilka människor som helst och gick på nattklubb. Häpp! Är det rika folket verkligen riktiga människor?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

4 kommentarer:

Gealach sa...

Tja, varför gifte jag mig med min man, som är 21 år äldre än mig, och inte har alla dessa pengar?

Hade det varit mer OK om de gift sig litet och enkelt och utan någon dyr fest? Har man pengar är det klart att man använder dem och får precis det bröllop man vill ha.

(OK, jag säger inte att den här tjejen inte tog sin 60-åring för pengarna, jag känner henne inte, så jag kan inte uttala mig om det, men kan det verkligen inte finnas mer bakom det?)

Anonym sa...

En halv biljon? inser du hur dumt det låter? du fattar väl att bröllpet inte kostade 500 000 miljoner?

Anonym sa...

Hon är en snäll, jordnära, tjej och det gick ingen nöd på henne som ogift. Jag är ganska övertygad om att hon valde honom av "rätt" anledning och inte pengarna.

Anonym sa...

Never in my life! Uch, fy faan för att gifta sig med en gammal gubbstrutt, jag hade kräkts varje gång han tog i mig! Men smaken är som baken, jag har ju polare som gillar äldre män *ser illamående ut*. Jag fattar bara inte varför.