torsdag 13 november 2008

I dag är ingen vanlig dag

Eftersom jag en gång i lekis lärde mig när alla mina lekiskompisar var födda så kommer jag ihåg att i dag, den 13 november, fyller min lekis- och sedermera även skolkamrat och nu dessutom kollega Marita 50 år. Hurra, hurra.

I dag är också dagen när Je och ML kommer åter till Sverige från sin lilla utflykt till USA. Jag hade tänkt att följa deras start från JFK som man numera kan göra lätt som en plätt via datorn, men jag orkade inte hålla mig vaken till halv två i natt. Just nu sitter de i ett plan någonstans mitt över Atlanten och det känns lite pirrigt i magen, som alltid när nära och kära är ute och flyger.


Från flygplan till fladdermöss. Skaparna till nya Batmanfilmen har orsakat bekymmer i Turkiet. Borgmästaren i staden Batman ska stämma de som gjort filmen för att de använder namnet Batman utan att fråga om lov. Borgmästaren anser att det bara finns ett Batman och ingen ska tro att de kan sno namnet utan att betala. Dessutom anser han att filmen indirekt har bidragit till att antalet självmord bland kvinnor i staden ökar. Det vore intressant att veta på vilket sätt i så fall. Om nu självmorden bland kvinnor ökar beror det väl i alla fall inte på filmen, utan snarare på att borgmästaren är ovanligt korkad och gör vad som helst för att få lite pengar. Det kanske är läge att alla kalkoner i världen stämmer Turkiet för att ha tagit deras namn, det är ju ungefär lika vansinnigt.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: