söndag 30 november 2008

Första advent


I dag är alltså första advent. Äntligen dags att få tända lite ljus i fönstren. Den här stjärnan är ny. Den fick faktiskt K i farsdagspresent, av mig, fast han inte är min far. Oj, så glad han blev. Hmm. Jag blev i alla fall det. Ibland får man hitta på anledningar för att få köpa lite nytt.

Nu är det bara tre veckor kvar tills vi får åka till Arlanda och hämta hem Jo och B och fira en hederlig svensk jul med allt vad det innebär.

K föreslog häromdagen att vi skulle köpa en plastgran i stället för riktig gran till jul.
"Aldrig i livet, då är jag hellre utan gran", sa jag. "Och tänk vilken besvikelse för Jo när hon kommer från USA och ska fira jul i Sverige, och ser att vi har en plastgran."

Hon skulle nog aldrig förlåta oss.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: