lördag 8 november 2008

Rubriken = bilden


I dag känner jag att jag är på hugget. Jag blir bara mer och mer förbannad ju mer jag tänker på det att en sån som Desmond Child ska få bestämma om så mycket här i världen. Han tyckte att Lars var en skitstövel, men jag tycker att Lars gjorde rätt som dissade Desmonds låt och valde en annan. I och för sig tror jag att Lars är alldeles för rebellisk för att passa in i den kommersiella musikcirkusen och ändå inte hade kunnat slå sig fram längre mot Idoljuryn, men han hade väl kunnat få vara kvar i Idol lite längre. Bara för att han är så tvärtemot. Precis som jag. Och svenska folket som röstar (det är väl mest tonårstjejer) vill väl ha de som följer strömmen kvar i tävlingen och ingen som vågar vara sig själv. Och jag är så jäkla trött på att det ska finnas en massa så kallade experter som ska tycka så mycket hela tiden om hur det ska vara. Man ska sjunga de låtarna och ha de kläderna, annars är man helt ute.

Ja, jag känner mycket väl igen mig. Bara för att man ska vara på ett visst sätt, tycker jag det är självklart att jag inte är sån, utan tvärtom. Jag tycker också om att gå min egna vägar och vägrar att låta mig ledas in i vissa fållor. Men så känner jag mig också lite udda. Min chef undrade hur jag tror att mina arbetskamrater ser på mig så svarade jag att jag tror att de tycker jag är konstig, att jag alltid tycker tvärtom mot vad andra tycker. Bara för att alla älskar schlagers, dansbandsmusik, Let´s dance och Stjärnor på is, så hatar jag det. Lite kärringen mot strömmen. Men jag kan ju inte låtsas för att passa in.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: