söndag 26 oktober 2008

Ställ om klockorna till normaltid


Äntligen kommer vi att få tillbaka den där timmen som blev snodd från oss i våras. I natt får vi ställa tillbaka klockorna en timme och får alltså en timmes extra sömn. Det känns gott eftersom jag är extra trött. En del hävdar att det inte spelar någon roll med en timme hit och en timme dit, men faktum är att det känns verkligen när man förlorar en timme på våren och jag är glad att vi kommer att få tillbaka timmen nu. Jag hoppas bli mindre trött på morgonen nu och den här timmen betyder att jag kommer i fas igen efter sommartiden. Så är det bara.

Det känns dock som om det kommer att bli blåsigt i natt. Det blåser väldigt där ute och SMHI varnar för stormen Ulrik som är på väg.

"Och det har varit en lång, lång natt
men jag är glad att mina tårar
är behärskade och lugna"
(Kent - Ensammast i Sverige)

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Förbud välgörenhet
Såg postkodmiljonären igår som delade ut 36 milj till barncancerfonden (dränka i östersjön)
95,5% till fysik 4,5 till övrigt

Skatt: arbetsprogram, militär, samhället och "allt fungerar"
Medicinsk forskning= stamceller och själv betala för regenerering
Läkarkåren= överläkare 30%: väck till samarit (vårdbiträdelön)
Riktiga läkare är kirurger, resurser läggas (gratis operationer)

Anonym sa...

Ja dagarna känns längre på vintern.
Sen det känns som man får vänta evigheter tills dagen e slut hahah jag måste va knäpp =)