fredag 31 oktober 2008

Sepideh åkte


Alla minns väl Claes-Göran Hederström när han sjöng "Det börjar verka kärlek banne mig" 1968. Jag var alltså 10 år och tyckte han var jättebra. Då. Häromåret såg jag hans uppträdande igen och tyckte det var heltöntigt. Inte sjöng han speciellt bra heller. Jag antar att Lars också tyckte det var töntigt att sjunga schlager. Men schlager är ju töntigt och Lars gjorde helt rätt som spexade till det lite. Jag tror däremot att han ryker nästa vecka om han inte, mot förmodan, skärper sig och gör sitt bästa framträdande.


Sepideh totalförstörde Carolas "Främling" och jag tycker det var rätt att Sepideh fick åka hem. Jag har aldrig riktigt gillat hennes röst, den är skrikig och gäll, och hon ser så tråååkig ut. Och jag fattar faktiskt inte varför alla tycker att Anna är så himla bra. Jag tycker hon har jättekonstig röst, inte alls i min smak. Men smaken är ju som baken, delad, och det är ju tur att alla inte tycker likadant.

I går fick vi äntligen den beställda Kent-boxen, den kom ända hem i brevlådan så vi slapp hämta den med avi. Jag har inte hunnit öppna den än, men i morgon ska jag spela så det dånar i hela huset när jag städar. Eftersom vi ska ha gäster så måste vi väl röja lite. Men om jag har lite bra musik så kommer städningen att gå som en dans. Hoppas jag.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

1 kommentar:

Anonym sa...

Håller med tyckte oxå att rätt person att åka ut har aldrig gillat henne.