tisdag 14 oktober 2008

Lugn natt för vissa

I natt har i alla fall K sovit som en stock. Jag har fått knuffa på honom mer än en gång för att slippa ifrån hans öronbedövande snarkningar. Men så blir han väldigt trött efter en hel dag i älgskogen. Je har väl varit vaken mest hela natten tror jag, hon har klinkat på gitarren och verkar ha varit helt uppslukad av sitt låtskrivande. Själv har jag legat och vänt och vridit mig och efter två dagar med huvudvärkt verkar det ju inte som om det skulle bli bättre i dag.



Natten till i går var det high life i detta hus. Eftersom Jo ringde från USA blev klockan bortåt halv ett innan vi kom i säng och vid halvtre väcktes både jag och Je av ett hoande och hojtande. K pratade i sömnen och lät väldigt besynnerligt. Han hade visst drömt om att det kom in en man i vårt hus och han försökte skrämma bort honom. Je kom försiktigt smygande ur sitt rum. Hon var vettskrämd och undrade vad som stod på och trodde det var ett spöke, någon som försökte döda någon eller en gammal man som skrek. Hon blev lite sur när jag bara skrattade och K började skratta och sedan dröjde det nog nästan en timme innan vi kunde somna om, för hela tiden fick vi skrattanfall efter skrattanfall.

Från det ena till det andra undrar jag ju hur i h-e folk vågar köpa medicin på nätet. Jag skulle aldrig ens komma på tanken, och här står det om Läkemedelsverkets annonskampanj, som är ganska listigt gjord. Av kommentarerna att döma är det tydligen ändå ganska utbrett att människor köper potensmedel, amfetamin och medel mot smärta på nätet, och det verkar som ännu fler är beredda att handla på nätet men som ännu inte gjort det.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

Inga kommentarer: