fredag 17 oktober 2008

ICA vet vad du brukar handla


Först blev jag smickrad. Sedan blev jag förbannad och kände mig som jag inte har något privatliv länge. Det kom en tidning som heter Buffé från ICA. Den har jag fått många gånger, men den här gången fanns det bilder på en massa varor som vi skulle få rabatt på. Överst stod det att det var till mig och till K. Jag började fundera. Det är klart att de vet vad vi handlar, jag drar ju mitt ICA-kort för att få rabatter. Det är ju klart att jag ska få rabatt på det jag brukar handla, och inte på blöjor och välling och sånt för det handlar jag ju aldrig numera och kan därför inte utnyttja rabatten. Men så blir jag illa berörd på nåt sätt. Allting jag, eller vi, handlar på ICA registreras, såklart gör det ju det. Så jag kan få rabatt på det jag uppskattar mest att få rabatt på. Så är det ju, eller? Det känns i alla fall inte bra, att ICA har koll på vad jag handlar. Tänk om vi skulle få rabatt på kondomer eller nåt annat som vi aldrig brukar handla eller använda, eller som jag i alla fall aldrig brukar handla. Då hade jag nog börjat fundera. Det hade nog varit pinsamt för K och jag hade såklart börjat undra.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

3 kommentarer:

Anonym sa...

Om nu "K" vill köpa kondomer på ICA hemligt så behöver han ju inte vara så dum att har drar ert ICA-kort.... :)

Bitten sa...

Nej självklart inte, det var ju bara ett exempel.

Anonym sa...

Ingen tvingar dig att använda kundkortet. Personligen har jag mycket svårt för att se något negativt med de individanpassade rabatterna men det var inte direkt svårt att räkna ut att de "integritetskränkta" skulle reagera mot detta. Också.

Suck.