söndag 12 oktober 2008

En olycka händer så lätt


Många människor genom årens lopp har kört ihjäl både sig och andra när de pysslat med andra saker samtidigt som de kört bil, knappat på bilsteron är väl det klassiska exemplet. Denna kvinna fibblade med sin mobiltelefon, tappade därför uppmärksamheten ett par sekunder, kraschade några brevlådor och körde i diket. Jag tycker att hon hade en otrolig tur att det bara var brevlådor där bredvid vägen, att det bara blev bilen som blev skadad och att varken hon eller någon annan oskyldig människa dog. Hon ska nog i stället tacka sin lyckliga stjärna för att hon bara fick 2 000 kronor i böter och inte behöver ha någons liv på sitt samvete, i stället för att känna sig förolämpad.

Foto: Anders Andersson

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

7 kommentarer:

Anonym sa...

Den där kärringen borde ju inte få ha körkortet kvar, över huvudtaget.

Att krasha brevlådor och självförvållat köra i diket är utan TVEKAN vårdslöshet i trafik. ORSAKEN till vårdslösheten gör ingen skillnad.

Tur att ingen blev skadad.

Anonym sa...

Ja hon agerade ungefär lika omdömeslöst i sin bilkörning som du gör när du använder en upphovsrättsskyddad bild i din blogg. Men som du skriver... En olycka händer så lätt!

Anonym sa...

Jag hoppas naturligtvis inte att detta är sant
Jag har svårt att tänka mig att man först kan vara så vårdslös och sen dessutom gå till pressen och berätta. Det vore väl isåfall bättre att säga: JAG GJORDE SÅ HÄR!! JÄTTEDUMT!! GÖR INTE SOM JAG!!!
Hon finns på FB också...så hon lär nog ångra sitt beslut i handlande

Anonym sa...

ha ha.. såå klokrent skrivet av Daniel S..

Anonym sa...

Daniel S, din kommentar var inte "klockren", det må vara den sämsta parallel jag hört på mycket länge.

Anonym sa...

Fruktansvärt pinsam människa. Hoppas hon fattar vad hon sagt och gjort..

Le Loup sa...

Precis så reagerade jag med när jag läste det där. Att hon inte förstår vad som kunde ha hänt är ganska skrämmande...