tisdag 7 oktober 2008

Blondinbellas alkoholkonsumtion ett fall för socialen

Jag är väl typ den enda som inte läser Blondinbellas blogg varje dag. Jag har nog varit inne på hennes blogg högst fem gånger. En gång kunde jag inte låta bli att kommentera, men den kommentaren klickade hon nog bort, undrar varför...

Nu har Blondinbella blivit anmäld (troligen av någon som läser hennes blogg) till socialtjänsten på Norrmalm för att hon dricker alkohol, de tycker att hon dricker mer än en vuxen. Hennes föräldrar säger att hon är 17 år och kan hantera alkohol, men vilken 17-åring kan det? Mingel, drinkar och vinkvällar med kompisarna har dokumenterats i bloggen, och för hennes skull hoppas jag att det är mer fantasi än verklighet. Själv tycker Blondinbella inte heller att hon dricker för mycket. Hon tycker att man måste väl få ta ett glas vin ibland även om man är 17 år!

Jag undrar förstås varifrån hon får sitt vin. På systemet måste man vara 20 år för att få handla, och på krogen 18 år liksom om man handlar folköl i affären, och hon är ju trots allt fortfarande bara 17 år. Alltså måste hon ha någon som köper ut åt henne. Föräldrar får servera ungdomar som inte uppnått åldersgränserna alkohol i måttlig mängd. Att ge bort alkohol som gåva är däremot inte tillåtet om man inte uppnått någon av åldersgränserna.




Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , ,

4 kommentarer:

Magdalena and Co in US sa...

När jag började blogga var jag givetvis tvungen att kika vad det var för tjej som låg etta på alla lister. Men jag erkänner, även jag missar Blondinbellas blogg dagligen.Så du är inte ensam :)//m

Unknown sa...

http://zusiq.blogg.se (du borde öppna din blogg för oss fr blogg.se att kommentera). Nu är jag förvisso jädrit liberal nä det gäller alkohol. Alla har olika mognadsåldrar; sjlv böjade jag dricka vid 16 års ålder, drog på puben nr var sjutton osv. Inga blodiga bråk, våldtäckter el dy. Dessutom; hur skadar hennes drickande resten av oss? //läser inte heller blondinbellas blogg - hatar tanen på att hon skulle kunna tjäna pengar på mitt besök.

Raderade Webbsideskommentarer sa...

Den lilla blonda damen lever i en fantasivärld liksom hennes föräldrar uppenbart också gör.Så där är förmodligen en del av svaret till varför det blev som det blev i dagens samhälle som den blonda unga damen delar med många andra ungdomar.Vuxna som agerar som barn till sina egna barn.Icke sa nicke inte bra.

Pelle

Bitten sa...

Alexander: Nu kan alla kommentera, hoppas jag.