fredag 10 oktober 2008

105 år och jungfru


Hur kan en 12-åring flicka bestämma sig för att inte ha sex i livet? Hon tyckte att det verkade krångligt att ha sex, hon kan ju omöjligt ha vetat vad det betydde. Det kan vara krångligt med sex och det innebär att man måste anstränga sig lite, men jag lovar att det är värt besväret. Clara Meadmore som nu är 105 år är Storbritanniens äldsta oskuld och har aldrig haft någon pojkvän och har aldrig hittat någon att gifta sig med. Men man behöver ju inte ha en pojkvän eller man för att ha sex? Man kan avstå från att ha sex med en annan människa, men jag tror inte att man egentligen helt kan stänga av de sexuella känslorna hur mycket man än försöker. Hon säger att hon inte är homosexuell, bara ointresserad av sex. Det verkar ju helt onormalt, de flesta människor är väl intresserade av sex på ett eller annat sätt och många är helt besatta av det. Jag tycker det är jättesynd om den lilla gumman att inte fått uppleva detta fina mellan två människor, men talesättet kanske stämmer, att det man inte vet har man inte ont av.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kan lova dig, att OM hon nu är asexuell så är hon helt enkelt totalt ointresserad av sex och är inte ett dugg ledsen för avsaknad av det, så sörj inte hennes sexlösa öde. Min syster är asexuell, så jag förstår det där ganska så väl. =)

Anonym sa...

Jag tycker jättesynd om dig som är såpass trångsynt. Läs på om asexualitet och inse att människor fungerar olika.

Anonym sa...

Pedofilerna då, de kanske tror att alla känner samma som de själva gör. Kanske går de också omkring och funderar över varför så många avstår.