lördag 20 september 2008

För somliga styr stjärnorna livet


Man brukar säga att tror gör man i kyrkan, men somliga tror på horoskop. Det är väl ungefär lika illa, och det är ju ganska bekvämt att tro att någon annan än du själv styr dina handlingar och ett enkelt sätt att slippa ta ställning och ta beslut själv. För Pia Rotberg är stjärntecknet helt avgörande när hon väljer partner. Om någon kille verkar intressant, men är född i fel stjärntecken, skippar hon helt enkelt honom. Jag tror att hon kanske missar ”den rätte” för att han inte är född i ”rätt” stjärntecken, i alla fall begår hon misstaget att döma ut någon på förhand bara för att hon tror blint på horoskop. Och har man en gång börjat tro på horoskop så blir det nog lätt till en mani, ingen klarar av att helt ignorera vad som är skrivet i stjärnorna efter det. Själv brukar jag för skojs skull läsa horoskopet i tidningen varje morgon. Inte för att jag tror på det, utan för att se vad de har för fantasi, som en kul grej. I Italien har de dagens horoskop på tv i samband med nyheterna på morgonen, i alla fall på den kanal vi råkade välja.


Här är mitt personliga horoskop för idag 2008-09-20, hämtat härifrån:

Tur
I sällskapsspel kan du uppleva mer tur än vanligt. Detta kan göra en och annan medspelare litet förargad. Jag brukar inte spela sällskapsspel, det gör mig bara förbannad.
Hälsa
Motion och sport har du just nu inte mycket till övers för, men du mår rätt bra ändå. Stämmer precis!
Ekonomi
Det ser inte ut att hända något som kommer förändra din ekonomi idag. De förändringar som sker gäller andra saker. Ingen vinst på Lotto i dag heller alltså.
Arbete
Din sinnesstämning går just nu ihop med kreativt arbete, och kanske ägnar du kvällstimmarna till skapande verksamhet. Nja, vi är ju bortbjudna i kväll.
Kärlek
Du som är singel kommer att få uppleva något som du inte alls förväntat dig. Dagen kommer att bli rolig och händelserik. Singel?
Relationer
Ibland kan du vara nästan oförskämd i dina försök att undvika närgångna frågor. Kanske börjar man tappa tilltron till dig. Privatlivet är privat.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

1 kommentar:

hannamia sa...

haha, jag visste att du skulle kommentera artikeln om horoskop for den var sa himla larvig. Jag bli radd nar jag laser att det finns manniskor som helt och fullt litar pa sant nonsens