tisdag 9 september 2008

Fin etikett är hemligheten


Visst är det svårt att välja vin. Om man inte smakat vinet tidigare, är det ju rent av omöjligt att veta hur det smakar. Samtidigt vill man ju inte ha samma vin jämt, det är ju kul att testa nya, och alltid kan man hitta en ny favorit. Vad man ska köpa för vin beror ju alldeles på vad man ska ha det till. Alla viner passar inte till kryddstark eller asiatisk mat. Vi brukar ofta köpa och prova nya viner, om man inte är så snål utan tar några flaskor av olika viner kan man ju alltid pröva om det passar till maten. Gör det inte det öppnar man bara en annan flaska, men det går ju naturligtvis inte att köpa för dyra viner då. Vi har faktiskt aldrig blivit besvikna på vin, mer än en gång då vi faktiskt hällde ut ett vitt vin, som vi köpt i Tyskland. Det gick absolut inte att dricka, men annars har vi nog haft tur. För övrigt brukar jag inte bry mig om Systembolagets beskrivningar på hyllkanten när jag ska köpa vin, utan går på intuition och det har funkat bra hittills. Ärligt talat brukar jag välja flaskor med fin etikett. Så seriös är jag. Skål!


Här kan ni läsa om Systembolagets hemliga budskap hur vinet egentligen smakar.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

Inga kommentarer: