söndag 14 september 2008

Bland spikskallar och träskallar


På förmiddagen fick K ett telefonsamtal från sin kusin i Göteborg. Någon släkting hade dumpat en cykel vid Centralstationen i går kväll och om den stod kvar kunde vi hämta den. Tydligen var det någon annan släkting som dött och de hade tömt lägenheten och tagit med sig cykeln. Naturligtvis stod den inte kvar, den hade varit olåst och skulle visst varit nästan ny. Synd att de inte kom hem till oss med den i stället. Det var nog någon som blev väldigt glad att åt hitta en olåst cykel på hemväg från krogen.

Både i går och idag har det lagats tak. Det är tur att jag har en så händig karl. Han har hållit på och snickrat hela dagen. Han har klättrat, krypit och ålat, och att stå på ett sluttande tak är inte så bekvämt. Jag slår vad om att han inte kommer ur sängen i morgon på grund av träningsvärk.

Apropå händiga karlar, jag läste ett någon känd artist hade gripits misstänkt för att ha slagit sin fru. Det är väl tragiskt vem det än händer, men jag blir lite sur på att genast blir alla väldigt nyfikna vem det skulle kunna vara som är hustrumisshandlare. Jag försvarar inte honom alls, inte på något sätt, men innan man vet säkert vem det är tycker jag inte att man ska döma honom.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

3 kommentarer:

deeped sa...

Du blir sur över att alla vill veta vem det är och sen taggar du med hans namn? Jojo, logiken flödar :)

Bitten sa...

Ja, alla är ju så nyfikna...

Anonym sa...

Det verkar som om BÄGGE är oskyldiga.
Artisten som misstänktes för våldtäkt är friad och artisten som (inte) slog sin fru blir det säkert.
Fan vad skönt att se alla töntar som redan fällt
de bägge på förhand ha FEL!