lördag 6 september 2008

Bäddat för humörsvängningar


Angelina Jolie har drabbats av förlossningsdepression. De nyfödda tvillingarna har kolik och Jolie har humörsvägningar. Tur för henne att hon har barnflickor som kan ta hand om alla hundra barnen så hon slipper dem om hon mår dåligt. Humörsvängningar kallar jag inte för depression. Humörsvängningar är ett vanligt fenomen bland oss kvinnor, jag har det ofta, särskilt om jag inte får sova ordentligt och inte får mat på bestämda tider. Det kan också drabba mig om ungar skriker hela tiden, då vill jag också skrika. Undrar om någon egentligen vet vad en riktig förlossningsdepression är? Den är betydligt allvarligare än lite humörsvängningar.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

2 kommentarer:

CrimsonAnna sa...

Hej! Det är andra gången jag hittar till din blogg via aftonbladet. Det förra var ditt kloka inlägg om minskad köttkonsumtion. Jag tänker börja läsa bloggen regelbundet:)

Bitten sa...

Tack för din uppmuntran. Det är kul att inte behöva skriva "för döva öron."