måndag 8 september 2008

666 är lätt att komma ihåg


Jag tycker att det låter som ett stort skämt, vem orkar egentligen bry sig om sifferkombinationen i ett personnummer? Och hur kan siffrorna 666 ligga någon till last? Ingen hade väl ens tänkt på att deras lilla dotter fick 0666 som sista siffror i personnumret om inte pappan hade gjort en så himla stor affär av det. Jag arbetar med personnummer och siffror hela dagarna. I sjukvården är patienten ett personnummer, och jag orkar inte bry mig om vad för siffror folk har, det är ju bara krumelurer. Jag reflekterar bara över personnumret om det är någon som fyller år samma dag som jag, eller någon annan som jag känner. Annars är det bara siffror i olika kombinationer. Nog för att människor kan vara elaka och hitta orsaker att retas, men jag tror ingen bryr sig om att vissa anser att 666 symboliserar något ondskefullt.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Inga kommentarer: