onsdag 9 juli 2008

Vilket trams


En viss grad av nyhetstorka verkar det i alla fall vara på tidningarnas nätsidor. Nåja, det är ju i alla fall sommar och semester så vi får väl leva med det.
Men är det verkligen sant att man inte kan gå in och tro att man kan handla på ICA nuförtiden om man inte har någon legitimation med sig? Tydligen får ingen handla något av vare sig öl, tobak eller ens alkoholfria drycker utan leg. Är det verkligen lagligt att stoppa en kund från att handla som uppenbarligen är över 30 år för att människan inte har någon handling som kan styrka att åldern över 18? Vad är det för trams de sysslar med? Vi borde bojkotta sådana affärer för de verkar ju i alla fall inte vilja sälja så mycket. Jag skulle inte ens bli smickrad om de frågade mig om legitimation, jag skulle nog bara bli förbannad. (Nåja, lite smickrad skulle jag nog bli). Fast om de kan fråga en gubbe på 80 så undrar man ju...

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

1 kommentar:

Anonym sa...

Kan inte låta bli att le mitt i allt knäppt i världen. Men, om man ser det från den ljusa sidan:
- FRA har tydligen ännu inte koll på vilka som går in på ICA
- Tänk om någon skulle be mig om åldersleg - så smickrande !