tisdag 29 juli 2008

Vansinnigt hundmode

Alltså, varför ska man hålla på och sätta på hundar kläder? Hundar har väl alltid klarat sig utan kläder förut, de har ju päls. Hundmode är störst i Japan, Kina, USA och England, men Sverige är på frammarsch med flera nya butiker. Jag trodde faktiskt att vi var lite mer jordnära och inte så hysteriskt galna vad gäller kläder på husdjur här. Jag tycker faktiskt synd om de små liven som blir utspökade som andra modedockor. Det räcker med de modebloggar som finns för människor, det är väl illa nog. Jag tycker absolut att modebloggar för hundar är ett snäpp för långt att gå och att lägga ner mer pengar på kläder till sin hund än till sig själv är nog det mest befängda jag hört talas om. Jag anser att hundar ska behandlas som hundar och inte som några varelser som måste följa senaste modet i klädväg. Hunden är ett djur, ingen leksak som man kan spöka ut hur som helst.



Wille är en katt och behöver inte heller några kläder.



Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

2 kommentarer:

Jimmie sa...

jag har själv en "hundmodeblogg", men meningen med min blogg är inte att visa hur söta hundar är i kläder utan att visa att att alla hundar behöver aktiveras och tränas för att må bra. jag vill inspirera människor att tänka om, hundar är inga barn, inte heller några dockor. MEN, hundkläder som används av praktiska skäl, t.ex. när det regnar eller är kallt är inte djurplågeri! Så länge hunden inte visar något obehag med att ha på sig kläder tycker jag hundkläder är helt OK.. Det är ju värre för en hund med massa päls som inte behöver kläder ute när det är kallt men lider hela sommrarna och när de är inomhus, än en kortpälsad/nedklippt hund som får vara "naken" inomhus och när det är varmt ute och ha på sig kläder när det regnar eller är kallt.. jag tränar agility, lydnar, bruks och freestyle med min hund.. och har på den kläder, gör det mig till en dålig hundägare??

Bitten sa...

Nejdå, du är ingen dålig hundägare, du är säkert den bäste för din hund. Det som är befängt är att hundar ska behöva kläder överhuvudtaget.