fredag 18 juli 2008

Tvestjärt i kaffet och mus i baguetten



I dag gjorde vi en tur till Tekniska kvarnen i Karlslund, där K och jag tidigare aldrig varit, trots att vi bott cirka 1 km därifrån i 20 år. Je ville övningssköra och det gick jättefint. K fick sitta i baksätet och tillsagd att hålla truten, för han är ingen vidare baksätespassgerare utan blir nervös och rastlös när han inte får köra. I kvarnen finns en del roliga tekniska mysterier som man får experimentera med och det var rätt så mycket folk där, mest barnfamiljer förstås. Vi åt sedan lunch på H-grillen och när Je skulle dricka sitt kaffe efter maten hade hon en död tvestjärt i kaffet. Hon ville ju naturligtvis inte dricka mer kaffe ur den koppen. Då kom jag att tänka på familjen som fick syn på en död mus i en av baguetterna som de skulle grädda. Det var ju tur att de inte hann öppna förpackningen ens. Baguetterna är importerade från Frankrike av företaget Tradesako. Jag tror nog att jag i fortsättningen kommer att titta extra noga i förpackningen innan jag gräddar baguetter nästa gång. En död tvestjärt är väl inte så trevligt heller, men en död mus i brödet är ju jätteäckligt.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Inga kommentarer: